Ikariam

Forum uzytkownikow Ikariam


#1 2008-03-12 22:09:51

caim

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 38
Punktów :   

Poradnik plądrowania

Plądrowanie polega na atakowaniu innego miasta w celu zdobycia dodatkowych surowców.

Podstawy
Rekrutowanie jednostek

Żeby móc atakować musisz posiadać armię. Na początku gry będzie się ona składała tylko z miotaczy, jednak kiedy będziesz rozwijał kolejne badania w kategorii Wojsko bardziej zaawansowane i skuteczne jednostki staną się dostępne.

Żeby zacząć rekrutować pierwsze jednostki musisz najpierw wybudować koszary. Są one dostępne od samego początku gry i nie wymagają zakończenia żadnych badań. Budowa kosztuje jedynie 35 jednostek materiału i jest to niezbędny budynek potrzebny do obrony i ataku na początku gry. Kiedy koszary będą już zbudowane możesz kliknąć na nie, żeby zobaczyć listę dostępnych jednostek (na początku będzie tam tylko miotacz). Rekrutacja miotacza kosztuje 40 jednostek materiału i trwa 12 minut.

Przygotowania przed plądrowaniem

Żeby móc przetransportować zdobyte surowce będziesz potrzebował statek handlowy, który można wynająć w porcie handlowym. Ten budynek jest również dostępny od samego początku gry, bez potrzeby zakańczania żadnych badań.

Na samym początku będziesz musiał atakować graczy, którzy nie posiadają żadnego wojska. Najłatwiej jest to sprawdzić przeglądając ranking graczy zmieniając opcje "Całkowity wynik" na "Generałowie". Jeśli gracz ma 0 punktów oznacza to, że nie posiada żadnego wojska.

Musisz również sprawdzić czy stać cię na wysłanie wojska do ataku, ponieważ koszt utrzymania jednostek, które są poza miastem jest podwojony. Na początku gry, gdy armia jest niewielka koszty te nie są tak znaczące jak w późniejszych etapach gry. Jeśli zabraknie złota w twoim skarbcu, twoje wojsko i naukowcy zaczną rezygnować ze swojej pracy.

Przygotowania do plądrowania

Miotacze są bardzo słabymi jednostkami i żeby plądrowanie zakończyło się sukcesem będziesz musiał wysłać co najmniej 5 jednostek. Jest to spowodowane tym, że ratusz posiada punkty obrony, których nie będziesz widział w raporcie z bitwy. Na początek najlepszym celem ataku są nieaktywni gracze na twojej wyspie. Z czasem ilość nieaktywnych graczy zmaleje, więc będziesz musiał wybierać swoje cele z większą ostrożnością.

Plądrowanie

Żeby wysłać atak musisz przejść do widoku wyspy. Po wybraniu miasta należącego do innego gracza pojawi się menu akcji z opcją plądrowanie. W kolejnym oknie ustaw ilość jednostek jaką chcesz wysłać do ataku (5+ miotaczy) i zatwierdź go. Kiedy atakujesz miasto na swojej wyspie, czas potrzebny na dojście, splądrowanie i powrót twojego wojska wynosi około 1 godziny.

Raport wojenny

Gracz atakujący widzi tylko ostatnią turę bitwy, co wprowadza trochę zamieszania. Jeśli stracisz wszystkie jednostki w grze otrzymasz pusty raport. W innym przypadku raport będzie zawierał ilość straconych jednostek, oraz ile surowców udało ci się splądrować. Ponieważ używasz tylko miotaczy, możesz spodziewać się, że zawsze stracisz co najmniej 1.

Zdobyte surowce

Ilość zdobytych surowców zależy od ilości posiadanych przez ciebie statków handlowych, ale o wiele bardziej istotnym elementem jest poziom portu handlowego w plądrowanym mieście. Im wyższym poziom tym więcej surowców może zostać załadowanych na statek w ciągu 20 minut przez które trwa plądrowanie miasta.

Miasto bez portu handlowego może załadować 3 surowce na minute.
Miasto z portem handlowym na poziomie 1 może załadować 10 surowców na minute.
Miasto z portem handlowym na poziomie 2 może załadować 30 surowców na minute.
Miasto z portem handlowym na poziomie 3 może załadować 58 surowców na minute.
itd.

Z tego powodu w większości przypadków otrzymasz maksymalnie 60 surowców w trakcie jednego ataku. Ilość ta może być mniejsza jeśli gracz posiada zbudowany magazyn, który chroni część surowców przed plądrowaniem.

Kiedy wysyłasz atak na inną wyspę to zawsze zostanie zajęty tylko 1 statek handlowy na którym twoje wojska są przewożone na miejsce bitwy. Kiedy wygrasz bitwę obliczana jest ilość surowców do splądrowania i jeśli wynosi ona ponad 300 jednostek to na wyspę są natychmiast "teleportowane" dodatkowe statki (pod warunkiem, że masz jakieś wolne w swoim porcie) i użyte podczas plądrowania. Droga powrotna wygląda już normalnie, tzn. zajmie odpowiednią ilość czasu.

Ilość surowców jakie otrzymasz w trakcie plądrowania jest proporcjonalna do ilości surowców jakie znajdują się w mieście. Na przykład zaatakowałeś miasto z portem handlowym na 1 poziomie, gdzie jest 1000 materiału budowlanego i 500 siarki (stosunek 2:1), a więc splądrujesz 133 materiału budowlanego i 66 siarki (również stosunek 2:1).

Zaawansowane techniki

Wraz z rozwojem gry nowe jednostki staną się dostępne, gracze zaczną budować kolonie, a po zakończeniu badań nad dobrobytem można wydobywać dobra handlowe, oraz wybudować bazar. Przy pomocy tego budynku możesz zobaczyć kto sprzedaje nadmiar swoich surowców. Po zakończeniu badań nad dobrobytem nie ma większego sensu atakowanie nieaktywnych graczy, ponieważ twoje miasta będą potrzebowały wszystkich czterech dóbr handlowych, a w tym momencie masz dostęp tylko do jednego znajdującego się na twojej wyspie. Wino i siarka są najbardziej potrzebne dla agresywnego gracza:

Wino pozwala na szybszy rozwój twojego miasta, które może utrzymać większą armie.

Siarka pozwala na rekrutacje bardziej zaawansowanych jednostek takich jak mieczownik lub falanga, oraz jest niezbędna do budowy każdej maszyny.

Nowe jednostki

Jak najszybciej po zakończeniu badań nad dobrobytem, powinieneś zacząć rozwijać badania nad profesjonalną armią (niektórzy twierdzą, że lepszym wyborem jest prasa do winogron, ale decyzja należy do ciebie). Badanie profesjonalna armia pozwoli ci na rekrutacje mieczowników i falangi zakładając, że baraki mają odpowiedni poziom. Falanga bardzo dobrze sprawdza się w obronie, ale czasem można użyć ją do ataku, a mieczownicy najbardziej nadają się do ataku. 3 falangi mogą zdobyć bezbronne miasto bez żadnej straty za każdym razem, natomiast w przypadku miotaczy możesz zawsze spodziewać się utraty przynajmniej jednej jednostki.

Blokowanie portu

W momencie kiedy przeciwnik ma zbudowany bazar warto zablokować jego port zanim się go zaatakuje z następujących powodów:

1. Flota - atakując gracza nie masz pewności, że twoje jednostki dotrą do miasta, ponieważ port może być broniony przez flotę wojenną, która odstraszy twoje statki handlowe transportujące twoją armie. Flota wojenna może również zablokować twoje statki handlowe, które zostały wysłane, żeby przetransportować zdobyte surowce po wygranej bitwie na lądzie.
2. Ratowanie surowców przy pomocy statków handlowych - w momencie kiedy handel jest dostępny, gracze posiadają swoje własne statki handlowe do transportowania surowców. Mogą one zostać załadowane do pełna i wysłane w inne miejsce na czas ataku, a następnie sprowadzone z powrotem. Jednak jeśli zablokujesz port zanim statki zostaną wysłane, przeciwnik nie będzie mógł wysłać surowców do innego miasta i twoje jednostki będą mogły je splądrować po udanym ataku.

Blokada portu działa w ten sam sposób jak plądrowanie. Wybierz miasto które chcesz zablokować i ilość floty, którą chcesz wysłać. Jeśli przeciwnik będzie również posiadał flotę wojenną to dojdzie do bitwy morskiej. Jeśli wygrasz ją to przejmujesz kontrolę nad portem i twoje statki handlowe będą mogły dotrzeć bez problemu do portu.

Jednak blokada może zostać złamana przez inną flotę, która chce pomóc blokowanemu miastu. Jeśli flota wysłana jako odsiecz, będzie silniejsza od twojej to pokona i zatopi część lub wszystkie twoje statki w trakcie odbijania portu. Z tego powodu dobrze jest wysłać zwykłe jednostki tak, żeby dotarły do atakowanego miasta 5 minut po flocie, która ma zablokować port. W ten sposób będziesz mógł zawrócić swoją armię, jeśli nie uda ci się zablokować portu, oraz unikniesz sytuacji w której twoja flota zostanie pokonana przez odsiecz, w momencie kiedy twoja armia będzie w trakcie plądrowania miasta.

W ostatnim czasie w grze wprowadzone zmianę, która powoduję, że nie można zablokować portu graczowi który ma co najmniej jeden statek i jest nieaktywny, a więc nie możesz ich atakować (wyjątkiem są gracze na twojej wyspie).

Kolonie

Po zakończeniu badań nad ekspansją, gracz ma możliwość zakładania koloni, co utrudnia ocenę, czy w mieście stacjonuje armia. Jest to spowodowane tym, że właściciel koloni w rankingu Generałów występuje tylko raz, a więc jego armia może być rozdzielona między miastami lub znajdować się tylko w jego głównym mieście, a my znamy jedynie sumaryczną ilość jego wojska, bez wyszczególnienia ile jednostek znajduje się w każdym z miast. W tym wypadku dopóki nie zakończysz badań nad szpiegostwem (co pozwoli na budowę kryjówki i rekrutację szpiegów) ważne jest żeby wysyłać odpowiednio duże armie, żeby mieć pewność, że przełamie ona obronę, która może być w mieście.

Szpiegostwo

W momencie zakończenia badań nad szpiegostwem masz możliwość wybudowania kryjówki i rekrutowania szpiegów, których możesz użyć do sprawdzenia:

* jakie budynki i na jakim poziome są wybudowane w mieście przeciwnika
* ile jest surowców w mieście przeciwnika
* ile wojska, maszyn i floty jest w mieście przeciwnika
* przemieszczającą się flotę i ilości przewożonych jednostek przeciwnika
* ile jest złota w skarbcu przeciwnika
* jakie było ostatnio zakończone badanie przez przeciwnika
* wiadomości przeciwnika – pokazuje temat i odbiorce wiadomości, bez jej treści
* czy gracz jest online

Tylko część dostępnych zdolności szpiegów jest potrzebnych do plądrowania, pozostałe są ciekawe i użyteczne, lecz niepotrzebne przed atakiem.
Informacja o poziomie koszarów, stoczni i portu handlowego pomoże ci w ocenieniu jakiego typu wojsko i statki możesz napotkać w trakcie ataku, oraz jaka jest maksymalna ilość surowców, które możesz splądrować.
Informacja o ilość wojska w mieście pozwoli ci oszacować jak dużą armie potrzebujesz, żeby plądrowanie zakończyło się sukcesem.
Informacja o ilość surowców w mieście, oraz poziomu magazynu pozwoli ci oszacować jaka jest możliwa ilość surowców do splądrowania.

Jeśli twoi szpiedzy zginą w trakcie misji, nie przejmuj się za bardzo. To tylko gra, więc wyślij tyle wojska ile uważasz, że starczy, najgorsze co może się przydarzyć to konieczność odbudowania jego.


napisane przez Theia na Ikariam.org
tłumaczenie z angielskiego na polski daniula na Ikariam.pl

Offline

 

#2 2011-04-23 01:23:56

deusnovus

Nowy

Zarejestrowany: 2011-04-23
Posty: 7
Punktów :   

Re: Poradnik plądrowania

Ja zapraszam do siebie jeśli chcecie naprawdę pograć
Masz dość ciągłego plądrowania? Chcesz zagrać w zgranym zespole pod opieką doświadczonych i rozwiniętych graczy? Pomożemy Ci rozwinąć się a potem razem podbijemy cały serwer... Zarejestruj się przez tego linka:

http://s14.pl.ikariam.com/reg.php?fh=c9 … c221987ab1

a Twoja pierwsza osada pojawi się zaraz koło mnie. Warto się pospieszyć... Pozdrawiam i do wspólnego grania.
PS. Mój nick na Ikariam jest taki sam jak tutaj na forum ... jak założysz osadę u mnie na wyspie to od razu zobaczysz.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.inuma.pun.pl www.hogwartonline.pun.pl www.pirazyoko.pun.pl www.gf.pun.pl www.ewa-farna.pun.pl